Om vår förening

Våra bostäder byggdes 1992 och omfattar sex hus med totalt 100 lägenheter fördelade på 2:or, 3:or, 4:or och 5:or, samt carportar och parkeringsplatser. 


Vår förening sköts av en styrelse som väljs av alla bostadsrättsinnehavare, vid årsstämman. Stämman hålls under april eller maj månad varje år – särskild kallelse anslås på våra informationstavlor.  Är du intresserad av att ta en aktivare roll i vår förening är du alltid välkommen att höra av dig till valberedningen, vicevärden eller till någon i styrelsen.


Föreningens styrelse

Styrelseledamöternas namn och telefonnummer finner du på informationsstavlan i trappuppgången eller hemsidans flik "kontakt". Du kan alltid vända dig till dem för ytterligare information. Styrelsen sammanträder vanligen en gång i månaden.


Förvaltning

Både den ekonomiska och tekniska förvaltningen sköts av HSB Fastighetsförvaltning Göta AB.


Stadgar

Se även Brf. Svavelstickans stadgar för en mer komplett bild över vilka rättigheter och skyldigheter du har som bostadsrättsinnehavare i föreningen.

länk: Brf Svavelstickans stadgar


Vicevärdsexpeditionen

Styrelsen har till sin hjälp en vicevärd som sköter delar av den löpande administrationen. För information och allehanda föreningsfrågor vänder du dig i första hand till vicevärden. Vicevärdskontoret är beläget i Villa Torp, öppettider och telefonnummer ser du på informationstavlan i trappuppgången eller på hemsidans flik "kontakt".